مرامنامه حزب ایران نوین

 

 

 

مرام نامه حزب ایران نوین

دوره دوم - آذر ماه 1401

الف –نگرش ما

 ما در پی بنیانگذاری یک نظام دموکراتیک برمبنای جمهوریت با منش سکولار و مبتنی بر دموکراسی برآمده از منشور جهانی حقوق بشر و ضمائم الحاقی آن هستیمو تلاش خواهیم نمود این مدل را بعنوان یک متد حکومتی عادلانه و موفق به همه شهروندان ایران عرضه نماییم .

حزب ایران نوین معتقد است که نظام جمهوری سکولار دموکرات می تواند راز بقاء و تجسم همۀ  ویژگی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران و تکیه‌گاه قلبی مردم آن باشد. و استمرار حاکمیت ، تمامیت ارضی ، استقلال و ارزش‌های ملی مردم این مرز و بوم را در برابر همه حوادث ، مخاطرات و، فراز و نشیب های گوناگون تضمین نماید .

 در این مسیر پیشرفت‌ها و موفقیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نیل به اقتدار و عظمتی که در خور فرهنگ کهنسال و آرمان‌های تمدنی بزرگ ایران است را تحقق بخشد .

حزب ایران نوین  اعتقاد دارد ، تنها راه دستیابی کشور به اهداف فوق الذکر انتخاب رهبران اندیشمند و توانا از مسیر آرا  مردمی در انتخابات آزاد با دوره های مشخصِ تکرار شونده ، تضمین خواهد شد .

در همین راستا است که قوای سه‌گانه کشور مستقل از یکدیگر با مکانیسمی روشن و مبتنی بر دموکراسی که جان مایه همه قوانین آینده کشور خواهد بود ، بشرح زیر انتخاب خواهد شد .

-          ریاست جمهور ،

-          نمایندگان مجلسین سنا و ملی

از طریق رای مستقیم مردم و انتخاب مقامات عالی قضایی با رای  جامعه حقوقدانان کشور و تایید اکثریت دو سوم آرای نمایندگان دو مجلس که انتخاب مردم هستند  منصوب خواهند شد.


 

 

ب – قانون اساسی

حزب ایران نوین معتقد است که قانون اساسی آینده ، میراث و خون‌بهای مجاهدانی است که با جان‌بازی و جهاد بر ضد استبداد و استثمار، استقلال و آزادی را به کشور باز گردانده و بنای مستحکم  جمهوریت را در این سرزمین استوار ساخته است .

حزب ایران نوین باور دارد این قانون اساسی باید یکی از استوارترین مبانی دموکراسی و برابری و آزادگی جامعه ایرانی و تحکیم‌ بخش قدرت لایزال ملت باشد. به همین لحاظ این حزب .مشارکت در  تدوین ، حراست و پشتیبانی از قانون آن را وظیفه ذاتی خود و تک تک آحاد ملت می‌شناسد.

 

پ – انقلاب زن زندگی آزادی

حزب ایران نوین معتقد است ، انقلاب زن ، زندگی ، آزادی که با همت والای دختران و زنان  جوان و همراهی سایر اقشار این ملت به سرانجام  رسیده است ، لذا خود را موظف به بازگرداندن سریع حقوق حقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند بازگرداند

همچنین جداکثر تلاش بی وقفه خود را جهت پی‌ریزی یک نظام اقتصادی توانا و قدرتمند برای توسعه متوازن و سریع به کار خواهد بست تا بر اساس استعداد های سرزمینی و انسانی  ایران را به جمع کشور های توسعه یافته جهان برساند .

از دید اعضای فرهیخته حزب ایران نوین ، انقلاب زن زندگی آزادی، انقلابی پویاست که می تواند انرژی ، استمرار، پویایی و حرکت های  اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشور را تضمین نماید.  

ما اطمینان کامل داریم پتانسیل این خیزش علاوه بر آنکه به همۀ خواست‌های ترقی‌خواهانه و آزادی‌طلبانه آحاد ملت ایران جامه عمل خواهد پوشاند ، با ارائه  یک نظریه نوین ، جهان را به یک نظام عادلانه  اقتصادی و اجتماعی نیرومند مبتنی بر حاکمیت و مالکیت مردم  بر منافع و ثروت‌های مادی هر کشور رهنمون سازد . گواه این ادعا نگاه پیگیرانه و متعجب زنان جهان به این پدیده شگرف است .


 

 

ج - اهداف و برنامه های توسعه ای

حزب ایران نوین دراین زمینه یک پیش طرح و برنامه 30 ساله را در چهار مرحله را تدوین نموده است . هدف و مقصد این  بخش قرار گرفتن ایران  در صف هشت کشور پیشرفته ، ثروتمند و نیرومند جهان است.

حزب  ملی ایران نوین معتقد است می توانیم با بهره گیری از دانشمندان ، محققان ، صنعتگران و اهالی فرهنگ و هنر ایران در داخل و خارج  کشور و با بکارگیری ظرفیت بزرگ نیروی جوان انسانی همراه با امکانات وسیع ملی و طبیعی کشور که 9 درصد کل منابع ارزشمند جهانی را در بر می گیرد . می توان در کوتاه ترین زمان ممکن  خسارت های  وارده بر کشور را که طی چهار دهه گذشته بر ایران وارد آمده  از چهره ایران  زدود .

لذا با اتکاء بر زیر ساخت های  یاد شده در این مرامنامه، اصول سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی و مناسبات بین‌المللی ایران را در این مرحله به شرح زیر اعلام می‌دارد:

1سیاست اقتصادی

اقتصاد ایران متکی به ظرفیت و استعدادهای مردم ایران و منابع و ثروت‌های خدادادی این کشور است، که در فرهنگ انقلاب ایران از آن با عنوان "اقتصاد دموکراتیک" یاد می نماییم . در این اقتصاد به هیچ عنوان قرار نیست ثروت های  طبیعی کشور از جمله آب ، خاک ، وانواع ذخایر کشور به حراج گذاشته شود. گذشته از آنکه بهره برداری بی رویه و خود سر از این منابع که حق فرزندان آینده این آب و خاک  نیز محسوب می گردد ، معتقدیم که می توان تمام نیاز های کشور را با تکیه بر ایده های

 

نوین و بهینه سازی شده علمی بدون بهره برداری بی رویه از ذخایر برگشت ناپذیر مانند نفت وگاز در استاندارد ها یک کشور توسعه یافته اقتصادی و اجتماعی تامین نماییم . ما به خوبی می دانیم . بهربرداری از برخی از این مواهب طبیعی مشترک مانند چاه های نفت و گاز نابخردانه است. یا بعضا برخی از این موارد را اگر استخراج نشوند دچار فرسودگی و نابودی خواهد رفت لذا قطعا برنامه هایی جهت بهربرداری حداقلی  با وارد آوردن کمترین آسیب ارائه خواهیم نمود . این درآمد ها تنها در توسعه زیر ساخت های استفاده خواهد شد. نه هزینه روزمرگی کشور.

از نگاه ما موارد زیر می تواند تمامی نیاز های کشور و مردم را درحد استاندارد های بین المللی یک جامعه مرفه تامین نماید.

-          گردشگری

-          بهره برداری از منابع عظیم انرژی طبیعی تجدید پذیر و انرزی های نوین

-          سرمایه گذاری در حوزه تکنولوژی های هایتک

-          تجارت الکترونیک

-          کشاورزی برون سرزمینی

 در این موضوعات بکارگیری عالی‌ترین سطح تکنولوژی و موازین مدیریت کارساز و به روز آمد .  از اهم مهمات است .

حزب ایران نوین برنامه جامعی شامل :

-          تدوین طرح های اجرایی ،

-          ارزیابی و توسعه و تامین زیر ساخت ها

-          تامین منابع انسانی متخصص ، ماهرو نیمه ماهر

-          تامین منابع مالی

را طی یک سال گذشته  تدارک دیده است. که در زمان مناسب بعنوان پیشنهاد تحویل مجلسین و دولت مستقر قرار خواهد داد

2 _ سیاست کشور داری

ما معتقدیم بسیار حیاتی خواهد بود مدیران اجرایی قانون گذاری و قضایی  درجه اول کشوررا  حداقل در دهه اولد استقرار حکومت ملی به  زنان توانمند و شایسته بسپاریم . چرا ؟ چون ایران زخمی در عین نیاز به مدیران توانمند اجرایی . به دلیل زخمهای بیشماری که طی چهل سال گذشته بر تنش نشسته نیاز به مادرانی مهربان دارد برای التیام بخشیدن به همه این آلام ، رنج ها و زخمهای عمیق لذا صراحتا اعلام می کنیم .

حزب ایران نوین با مردم ایران عهد می بندد . در آینده پیش روی کشور ، کاندیدا های خود برای قرار گرفتن در عالی ترین سمت های اجرایی کشور یعنی ریاست جمهوری و ریاست قوه قضا ، از میان زنان شایسته کشور انتخاب ودر معرض رای ملت و یا نمایندگان آنان در مجلس قرار خواهد داد.

این حزب بر اساس آمار جمعیتی کشور، تلاش مصرانه خواهد نمود نسبت مساوی در معرفی کاندیداهای خود برای شرکت در انتخابات  مجلیسین شورا و سنا  بین زنان و مردان شایسته را رعایت نماید .

-          ما با ملت بزرگ ایران عهد می بندیم که در انتخاب کاندیداهای اصلح برای نگاه حزبی را نادیده گرفته و تنها ملاک خود را شایسته سالاری مطلق قرار دهیم .

-          حزب ایران نوین در راه رسیدن به اهداف عالیه مردم ایران و بر اساس منافع ملی آماده ائتلاف و همکاری با سایر احزاب و نهادهای مردمی دیگر خواهد بود .

 

از مهمترین دغدغه های حزب ایران نوین حفظ همه حقوق حقه  تک تک مردم ایران فارغ از قومیت ، فرهنگ و مذهب است ، لذا این حزب معتقد به نوعی رژیم حقوقی فدراتیو با حفظ تمامیت ارضی ایران است که به تمامی قومیت های کشور اجازه می دهد اداره امور منطقه ای خود را با انتخاب نخبگان محلی در دامان دولت مرکزی بدست بگیرند .

تمام اقوام در ایران آینده یک بدن متحد و مشترک را پدید خواهند آورد  لذا از تمام امتیازات مادی و معنوی کشور به یک اندازه سهم خواهند داشت

احیای زبان مادری و فرهنگ قومی آنها بصورت کاملا پیگیرانه مورد توجه قرار خواهد گرفت و توسعه آن جزیی از برنامه های کلان توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور و حزب قلمداد می گردد .

-          نکته اساسی و غیر قابل عبور در این حوزه بصورت روشن آن است که ، حفظ تمامیت ارزی ایران برای حزب ایران نوین در درجه اول اهمیت قرار داشته و بسیار مهم و غیر قابل مذاکره است و  با صدای بلند اعلام می کنیم قاطعانه در برابر هر حرکت جدایی طلبانه در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد.

 

3سیاست اجتماعی

حزب ایران نوین معتقد است : جامعه  ایران در قلمرو مناسبات و نظام اجتماعی بر مفاهیم دموکراسی و تعالیم فرهنگ و سنت‌های برجسته ایرانی استوار خواهد بود . در ایران کلیه آزادی‌های فردی و اجتماعی بر مبنای قانون اساسی و مصالح ملی محترم شمرده‌ می‌شود .

حزب ایران نوین باور دارد ، در جامعه بزرگ تاریخی و فرهنگی ایران احترام به حیثیت انسانی جایگزین همه مظاهر و مسائل

 

طبقاتی گشته ، بدانسان که در جلوه‌ گاه یکپارچگی ملی تنها میزان عرق ملی و شرف کار و کمیت و کیفیت خدمت افراد به کشور ، ملاک سنجش شایستگی آنها خواهد دانست .

حزب ایران نوین اعتقاد دارد در چهار دهه گذشته غم و اندوه و ماتم و عزاداری به شکل نفرت انگیزی روح ملت را بیمار و خسته ساخته است لذا  کمیسیون فرهنگی اجتماعی حزب مهمترین وظیفه و برنامه خود را بازیافت و معرفی  مراسم و آیین های فرهنگ ملی مبتنی بر شادی و سرور جمعی همه اقوام سر لوحه فعالیت خود قرار خواهد داد .

ما معتقدیم ایران بزرگ و شریف زمانی به سر منزل مقصود خواهد رسید که استثمار فردی و جمعی ریشه‌کن شود و تک تک ایرانیان از بدو تولد آرامش و امنیت کامل را تجربه نمایند

4 - سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی ایران

سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی ایران  بر اساس حق حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی و استقلال کشور بشرح زیر  پایه ریزی می گردد.

-          در قرن پیش رو  بیشتر از هر زمان دیگری سرنوشت همۀ ملل جهان به شکلی اجتناب ناپذیر به یکدیگر پیوند خورده است .

-          به همین سبب در عرصه سیاست جهانی ایران، دفاع صمیمانه از صلح و اجرای اصل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و فراتر از آن اصل همکاری‌های سازنده بین‌المللی و منطقه ای  بدون توجه به نظامات سیاسی و اجتماعی و مسلکی ملت‌ها را سر لوحه برنامه های خود قرار داده وآن را از اصول مهم  سیاست مستقل ملی ایران بر می شمارد. لذا تمامی تلاش و مساعی خود را  جهت محو تبعیض‌ها و فاصله روزافزون سطح زندگی ملل فقیر و غنی بکار خواهد برد

- کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی متوازن تمامی کشورهای نیازمند

- ما پشتیبانی از تلاش‌ها در راه براندازی ریشه های عمیق استعمار و استثمار را  به عنوان یک رسالت بزرگ تاریخی و انسانی تلقی می نماییم.

-ما  تجاوز و تعدی به حقوق سرزمین‌های دیگر به هر شیوه‌ و بهانه ای را  مطرود و منفور بر می شماریم.

-          ما احترام به استقلال ، آزادی و حقوق همه ملت‌ها و حق برخورداری آنها از ثروت‌های ملی خویش در جهت توسعه  و تعیین آزادانه سرنوشت خود، را یک اصل غیر قابل مذاکره اعلام می کنیم.

-          تقویت مبانی اعلامیه حقوق بشر و منشور ملل متحد و هر گونه کوشش به خاطر تحقق خلع سلاح جهانی، از هدف‌ها و خط مشی‌های اصلی ماست .

-  پوشیده نیست تا زمانی که این مقاصد و آرمان‌ها جامه عمل نپوشیده است و سازمان ملل متحد از توان کافی برای حفظ صلح و جلوگیری از تجاوز به حقوق کشورها برخوردار نیست و تا زمانی که صلح و امنیت اطمینان‌بخشی در جهان استقرار نیافته‌است، تقویت هر چه بیشتر نیروی دفاعی ایران برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و دست‌آوردهای ارزشمند کشور، مورد تأیید و تأکید قاطع  ما است و به عنوان یک رسالت بزرگ ملی تلقی میگردد.

حزب ملی ایران نوین با اتکا برپشتیبانی مردم ایران تلاش خواهد نمود . تا ایران رابه یک الگوی مجسم از عدالت و سعادت  در سطح جهانی معرفی نماید.

                                                                                                     

 

شورای مرکزی حزب ایران نوین

  ( دوره دوم 18 آذر ماه 1401)

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مرام نامه

تاريخ : شنبه 10 دی 1399 | 5:29 | نویسنده : روابط عمومی حزب |